طراحان وب شاپرک شفا با قرآن
آگهی

 

 

نظر سنجی
آیا محتوای این سایت برای شما مفید بوده است؟
 

 

        

 

 

اخرین اخبار مالی

شناخت قرآن از دیدگاه رسول اکرم

                  قرآن؛ شافعی است که شفاعتش  قبول  است.

                 قرآن؛ رساننده از دنیا به وی آخر تاست.

                  قرآن؛ به بهترین راه راهنمایی می کند.  

                               قرآن؛ نگه دارنده از لغزش  است.

                              قرآن؛  چراغهای  هدایت  است.

                             قرآن؛ رشد  از  گمراهی  است.

                            قرآن؛ کمال  دین  امت  است.

                              قرآن؛  باطنش  عمیق  است.

                                   قرآن؛ منازل حکمت است.     

                                   قرآن؛ شوخی نیست.     

 

شناخت قرآن از دیدگاه امام علی

قرآن؛غزتی است که یاری کنندگان آن شکست نمی خورند.

قرآن؛ چراغی است که افروختگی آن خاموش نمی شود.

قرآن؛ سپر است برای کسی که او را به بر گیرد.

قران؛ حکم است برای کسی که قضاوت کند.

قرآن؛ دریایی است ته  آن  پیدا  نمی گردد.

قرآن؛خبر است برای کسی که روایت کند.

قرآن؛ جدا کنند حق  از  باطل  است.

قرآن؛ باغهاوبستان های عدل است.

قرآن؛بهاردل های مجتهدین است.

                                                                            قرآن؛معدن و مرکز ایمان است     


                        بدانید خدا یکی است

بدانید خدا یکی است

من"الله" هستم معبودی جز من نیست مرا بپرست و نماز را برای یاد من بپادار.(طه/14)

صیقل دلها

رسول خدا فرمودند:دلها مانند آهن زنگ می زند.گفتند:صیقل آن چیست؟گفت:یاد مرگ و خواندن قرآن.

فضیلت و خواص سوره مبارکه حمد

ابن عباس از پیامبر اکرم نقل کرده است که سوره حمد برابر با دو سوم قرآن کریم است.(1) اگر سوریه حمد را در یک کفه میزان و باقی سوره های قرآن را در کفه دیگرر قرار دهند سوره حمد هفت برابر سنگین تر است.(2) امام صادق :سوره حمد سوره ای است که ابتدایش "حمد" خدا و وسطش "اخلاص" و آخرش دعا است.(ه-ن)


دو خدایی را کنار بگذارید

خداوند فرمان داده "دو معبود انتخاب نکنیدمعبود همان خدای یگانه است تنها از من بترسید. "(نحل/51)

نجات از عذاب

رسول خدا فرمودند:قرآن را بخوانید زیرا خداوند دلی را که قرآن را دریافته معذب نمی کند. 

فضیلت و خواص سوره مبارکه حمد

امام رضا:هر کس به بیماری ای مبتلا شده اگر اگر سوره حمد را هفت مرتبه بخواند بهبود میابدو اگر چنین نشد هفتاد مرتبه بخواند بهبود حتما میابد(1) پیامبر: اگر سوره حمد را هفتاد بار بر میتی خواندید و روح دوباره به بدنش باز گشت تعجب نکنید(2).(ه-ن)


غیر از او خدایی نیست

از رسولاتی که پیش از تو فرستادیم بپرس آیا غیر از خداوند رحمان معبودانی برای پرستش قرار دادیم ؟(از خرف/45)

موجب غنی شدن

رسول خدا فرمودند:بنده ای که قرآن خواند فقیر نشود و او را بالا تر از قرآن بی نیازی ای  نیست.

تعبیر خواندن سوره ای مبارکه حمد در خواب

هر که در خواب ببیند که سوره ای "حمد" را قرائت می کند،درهای خیر و خوبی بر او گشوده شده و درهای شر و بدی بر او بسته می شود.(1)همچنین گفته اند: هر کس در خواب ببیند که خودش یا فرد دیگری در حال قرائت سوره "حمد"  است، نشانه آن است که:دعایی که می کند مستجاب می شود و در های خوبی به سویش گشوده می شود و به فایده و بهره ای دست می یابد که بدان شاد می شود و نیز گفته اند:دلیل بر روزی شدن حج می باشد.(2).(ه-ن)


خدا به ظاهر و با طن آگاه است

گفتار خود را پنهان کنید یا آشکار او به آنچه در سینه هاست آگاه است.(ملک/13)

پیامبر اکرم:شیطان در خانه ای که سوره بقره در آن قرائت می شود وارد نمی شود.(1) امام صادق : هر کس سوره بقره را قرائت نماید این سوره در روز قیامت همچون ابری بر سر ایشان سایه می افکند.(2)

شفا دهنده ای هر دردی

حضرت علی فرمودند:هرگز به غیر قرآن شفا مجوئید،زیرا که آن از هر دردی شفا دهند خواهد بود.(ه-ن)


 

 

آخرين بروز رساني (شنبه, 14 ارديبهشت 1392 09:37)

 

مشارکت مشهاد 

 

مشارکت در ساخت

 

آدرس: کرمان-چهارراه فرهنگیان- بعداز پارک مادر- ساختمان نظام مهندسی

تلفن تماس  :    09130433701    -     2123272 - 0341


          

                                                                                             

استشمام عطر خوش عید فطراز پنجره ملکوتی رمضان، گوارای وجودتان
.
.
.
خواستم از این تریبون اعلام کنم اونابی که میخوان ماه رو ببینن ، آدرس میدم بیان !
واقعا این تواضع همیشه کار دستم میده

.
.
.
عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت
صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت
.
.
.
عید فطر، عید رهایی از اسارت شیطان مبارک باد
.
.
.
والا اینجا خیلی شلوغ پلوغه ، کلی از تیم های رویت ماه اومدن خونمون !
… خوب دبگه کاری نداری ؟ باید برم حلول کنم

“بخشی از دیالوگ های من پای تلفن در روزهای پایانی ماه مبارک”
.
.
.
همیشه وقتی مهمونی ها تموم میشه، حس غریبی دارم…
چه برسه به این دفعه که مهمونی خدا داره تموم میشه…
.
.
.
عید فطر، روز سربلندی از آزمون اخلاص بر شما بندگان شایسته خداوند مبارک!
.

                                                                                                                                             


بباید با خرد دید خلق و خالق                                           توجه کن بوضعم مرد بالغ

تماشا کن خدارا با خلایق                                            کند حاجت روا گرباشی لایق

                                                                                             حمزه فریفته


 

سيزده‌بدر نحس است يا مبارك؟ 

مردم ايران باستان در مورد اين روز معتقد بودند كه جمشيد شاه (بنيانگذار نوروز) روز سيزده نوروز را در صحراي سبز و خرم، خيمه و خرگاه برپا مي‌كرد و بار عام مي‌داد. چندين سال متوالي اين كار را انجام داد كه در نتيجه اين مراسم در ايران زمين به صورت سنت و مراسم درآمد.
در تحليلي ديگر اين‌طور بيان مي‌گردد كه ايرانيان پس از دوازده روز جشن‌گرفتن و شادي‌كردن كه به ياد دوازده ماه از سال است، روز سيزدهم نوروز را كه فرخنده است به باغ و صحرا مي‌رفتند و شادي مي‌كردند و در حقيقت بدين ترتيب رسمي‌بودن دوره نوروز را به پايان مي‌رسانيدند.
در تحليل ديگري چنين بيان مي‌گردد كه اعتقاد به عمر 12‌هزار ساله جهان نزد زرتشتيان، تحت تأثير نجوم بين‌النهرين است كه معتقد بودند هر‌يك از دوازده اختر كه خود به يكي از برج هاي دوازده‌گانه حاكم است، هزار سال به جهان حكومت خواهد كرد. بدين روي عمر جهان دوازده هزار سال است و در پايان دوازده هزار سال، آسمان و زمين درهم خواهد شد.
بنا براين اصل اعتقاد به دوازده هزار سال و دوازده ماه سال تأثير معتقدات بابلي است. پس از دوازده هزار سال، آشفتگي آغازين باز مي‌گردد پس جشنهاي دوازده روز در فروردين آغازسال با سال دوازه ماهه و دوره دوازده هزار ساله عمر جهان مربوط است. انسان آنچه را در اين دوازده روز پيش مي‌آمد، سرنوشت سال خود مي‌انگاشت. از پيش از نوروز انواع دانه‌ها را مي‌كاشتند و هر دانه‌ اي كه در طي اين دوازده روزه بهتر و بيشتر رشد مي‌كرد آن دانه را براي كاشت آن سال به‌كار مي‌بردند و گمان داشتند اگر روزهاي نوروزي به اندوه بگذرد همه سال به اندوه خواهد گذشت.
درادامه آمده است: 12‌روز فروردين نماد همه سال بود و چون پس از 12‌هزار سال عمر ، آشفتگي نخستين باري ديگر باز مي‌گشت پس در پايان دوازده روز نيز يك روز نشان آشفتگي نهايي و پايان سال را بر خود داشت.


 جشن فروردین و فروردگان

فروردین از ریشه فرور و فرورد است که از یک واژۀ پارسی باستان به ما رسیده: در سنگ نبشتۀ بهستان (بیستون) داریوش بزرگ یکی از هماوردان خود را به نام فراورتی Faravarti یاد کرده. دومین پادشاه ماد نیز فرودتی نام داشته و پدر دیاکو سردودمان پادشاهان ماد هم که در 713ق.م به تخت شاهی جلوس کرد همین نام را داشته، فرودتی با واژۀ اوستائی فروشی Farvashi و پهلوی فروهر Farvahr برابر است. در اوستا فروشی یکی از نیروهای نهانی است که پس از درگذشت آدمی با روان و دین از تن جدا گشته به سوی جهان مینوی گراید. هیأت واژۀ (فروردین) از هیأت اوستائی در حالت اضافه در جمع مؤنث اتخاذ شده، چه در اوستا این ترکیب همیشه با واژۀ اشاون ashâvan آمده به معنی فرودهای پاکان، فروهرهای نیرومند پارسیان ـ بنابراین در کلمۀ فارسی (فروردین) مضاف‌الیه آنکه (پاکان) باشد افتاده است.

اما فروردگان مرکب است از همان فرورد و گان پسوند نسبت و اتصاف. این لغت به جشن ویژۀ ارواح در گذشتگان اطلاق می‌شده و آن هنگام نزول فروهران است از آسمان برای دیدن بازماندگان. نظیر آن در دیگر ادیان کهن و نو نیز دیده می‌شود و آن را (عید اموات) گویند. در نزد هندوان ستایش نیاکان (پیتارا Pitara) شباهتی به این جشن ایرانی دارد ـ رومیان نیز ارواح مردگان را به نام Manes خدایانی به تصور درآورده فدیه نثار آنان می‌کردند و معتقد بودند پس از آنکه تن به خاک سپرده شد، روان به مقامی ارجمند خواهد رسید، از این‌رو در گورستان‌ها، در ماه فوریه جشنی برای مردگان برپا می‌کردند و فدیه می‌دادند. بعضی مدت جشن فروردگان را پنج روز و برخی ده روز دانسته‌اند. این عید که اکنون پارسیان هند آن را «مقتات» می‌نامند در ایران به نام فروردگان و فروردیگان و معرب آنها فروردجان و فروردیجان از لغات پهلوی فردگان و پردگان و پردجان و به اصطلاح ادبی فروردکان نامیده شده و ریشۀ آنها از لغت اوستائی فرورتی و فروشی است که در بالا گذشت.

بنابر مشهور، این عید ده روز بوده که در اصل عبارت بوده است از پنج روز آخر ماه دوازدهم با پنج روز الحاقی اندر گاه و در اواخر عهد ساسانیان و همچنین نزد اغلب زرتشتیان قرون نخستین اسلام پنج روز آخر ماه آبان با پنج روز اندرگاه که پس از آخر آبان می‌آمده است. از خود اوستا مستفاد می‌شود که این عید از زمان قدیم ده روز بوده است چه در «یشت 13 بند 49» مدت نزول ارواح را ده روز می‌شمارد ولی معذلک ممکن و بلکه محتمل است هنگامی که خمسۀ مسترقه در جلو دی ماه بوده پنج روز پایان اسفندارمذ، یعنی از 26 تا 30 آن ماه عید بازگشت ارواح به منازل خودشان بوده است و چون خمسه را بعدها به آخر اسفندارمذ نقل کردند بعضی چون فروردگان را در واقع آخرین پنج روز قبل از فروردین می‌دانستند همان خمسه را فروردگان شمردند و برخی دیگر بنابر همان سنت جاری قدیم پنج روز آخر اسفندارمز را فروردگان گرفتند و عاقبت چنان‌که بیرونی نوشته: «از آنجا که این ایام در آئین مذهبی اهمیت بسیار داشته و از زرتشتیان نمی‌بایست فوت شود عمل به احتیاط کردند و هر دو پنج روز یعنی همۀ ده روز را جشن گرفتند.»

فروردگان که در پایان سال گرفته می‌شد ظاهراً در واقع روزهای عزا و ماتم بوده نه جشن شادی، چنان‌که بیرونی راجع به همین روزهای آخر سال نزد سغدیان گوید: «در آخر ماه دوازدهم (خشوم) اهل سغد برای اموات قدیم خود گریه و نوحه‌سرائی کنند چهره‌های خود را بخراشند و برای مردگان خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها گذارند و ظاهراً به همین جهت جشن نوروز که پس از آن می‌آید روز شادی بزرگ بوده (علاوه بر آنکه جشن آغاز سال محسوب می‌شده).»

کلمۀ جشن هم که در این اصطلاح به کار رفته با (یشتن) پهلوی و (یزشن) پازند و (یسنا) و (یشت) اوستائی از یک ریشه و به معنی نیایش و ستایش و مجازاً برپا داشتن آئین و رسوم و تشریفات (اعم از سوگ و سور) است.

 

فلسفه هفت سین

ایرانیان کهن و مردم بابل عدد "هفت" را مقدس می شمردند، طبقات آسمان و زمین و سیارات هفت بوده است، ستارگان هفتگانه ((زهره، مشتری، عطارد، زحل، مریخ، زمین و خورشید)) و ایام هفته نیز هفت روز است و گرامی میداشتندش.

پارسیان در تمامی روزهای فروردین خانه های خود را چراغانی کرده و چوب های خوشبو می سوزانند و شمع ها را روشن نگاه میدارند و خوانچه ای پهن می کنند که بر آن هفت چیز که نامشان با حرف ِسین شروع شده باشد میگذارند (هفت سین) مانند:

سبزه: نمودار ِگلهای زیبا و زینتی، سرسبزی و خرمی

سرکه: نماد شادی (میوه درخت تاک در ایران، میوه شادی خوانده میشد)

سمنو: از جوانه ی گندم، نمود رویش و برکت

سیب: میوه ای بهشتی و نماد زایش

سیر : نگهبان سفره (در اکثر فرهنگ های آریائی برای سیر نقش محافظت کننده از شر قائل بودند)

سماق: نماد مزه زندگی

سنجد: بوی برگ و شکوفه ی آن محرک ِعشق و دلباختگی است.

سکه: موجب برکت و سرشاری کیسه

 

کتاب مقدس که در گذشته اوستا و اکنون قرآن است و بودنش بر سر سفره باعث رونق میباشد.

آینه و شمع بر سر سفره هفت سین نیز نماد ِنور و روشنایی و شفافیت است. معمولا تخم مرغ نیز بر سر سفره ی هفت سین میباشد که نماد ِنطفه و باروری و زایش است. نیز در اساطیر ِایران، جهان، تخم مرغی شکل است، آسمان چون پوسته ی تخم مرغ و زرده اش نمودگار زمین است. ماهی ِزنده نیز نماد سرزندگی و شادابی ست. و هزاران فلسفه و رسوم متفاوت که در گوشه و کنار ِایران عزیزمان پراکنده است و در بعضی از کشورهای شرق آسیا مانند چین، هند و پاکستان نیز هر ساله مراسمی شبیه به نوروز انجام می شود. 


                        جدول عملکرد کلی صنعت مس کرمان را درسال‌های اخیرنشان می‌دهد

                                

فصل

لیگ

رتبه

جام حذفی

لیگ   قهرمانان آسیا           

80-79

آزادگان

16ام

راه نیافت

راه نیافت

81-80

آزادگان

9ام

راه نیافت

راه نیافت

82-81

آزادگان

14ام

راه نیافت

راه نیافت

83-82

آزادگان

13ام

راه نیافت

راه نیافت

84-83

آزادگان

5ام

راه نیافت

راه نیافت

85-84

آزادگان

قهرمان

راه نیافت

راه نیافت

۸۵-۸۶

لیگ برتر

۹ام

1/16 نهایی

راه نیافت

۸۶-۸۷

لیگ برتر

10ام

1/16 نهایی

راه نیافت

۸۷-۸۸

لیگ برتر

۳ام

1/16 نهایی

1/8 نهایی

۸۸-۸۹

لیگ برتر

۹ام

1/4 نهایی

راه نیافت

۸۹-۹۰

لیگ برتر

7ام

1/16 نهایی

راه نیافت

۹۰-۹۱

لیگ برتر

۹ام

نیمه نهایی

راه نیافت

۹۱-۹۲

لیگ برتر

6ام

1/16 نهایی

راه نیافت 

           

 

                          


 

         

             


اخبار بازی های فوتبال جام جهانی 2014


جدول زمان ومکان بازیهای تیم ملی فوتبال ایران درجام جهانی   

  

  گروه F      مسابقات جام جهانی فوتبال 

     15  جون (25 خرداد)

  آرژانتين ـ بوسني هرزگوين (ريودوژانيرو ـ ساعت 19)

     16  جون (26 خرداد)

     ايران ـ نيجريه (کوريتيبا ـ ساعت 16)

   21  جون (31 خرداد)

       آ رژانتين ـ ايران (بلوهوريزونته ـ ساعت 13)

         نيجريه ـ بوسني هرزگوين (کوئييابا ـ ساعت 18)

       25  جون (4 تير)

                   نيجريه ـ آرژانتين (پورتوآلگره ـ ساعت 13)                        

      بوسني هرزگوين ـ ايران (سالوادور ـ ساعت 13)

 


 جای بنرهای تبلیغاتی شما در اینجا خالیست   در اینجا خالیست   


   

 


بخش بنرهای تبلیغاتی شما 


 

 

  

 

 

طبیعت 

 

    

  


 

منوی اصلی
کاربران آنلاین
- 20 مهمان حضور دارند
ورود به سایت


(www.shaparakgroup.com)